Інформація для батьків
БАТЬКИ – ГОЛОВНІ ПАРТНЕРИ У РЕАЛІЗАЦІЇ ЗАВДАНЬ ІНКЛЮЗИВНО-РЕСУРСНОГО ЦЕНТРУ
Якісна освіта та соціалізація дитини з особливими освітніми потребами, в першу чергу залежить від готовності її батьків (чи законних представників)
включити дитину в освітній процес, бути поруч у важливі та важкі моменти,
направляти дитину у вірне русло, заохочувати її до навчання і здобуття найважливіших соціальних навичок.
Процес адаптації дитини з особливими потребами в освітньому просторі дуже важкий і довгий. Результативність і якість цього процесу залежить не тільки від держави та вчителів, але й від готовності батьків, родичів, друзів та оточення дитини стати повноцінними партнерами у тандемі дитина - освітній заклад- сім’я.
На сучасному етапі розвитку освіти в Україні набуває актуальності новий підхід як до спеціальної так і загальної освіти, обумовлений зміною у ставленні до дітей з особливими освітніми потребами. З метою реалізації прав дитини на гідне виховання та навчання, незалежно від її психофізіологічних особливостей, в нашій державі розпочато реорганізацію всієї системи освіти в інклюзивну, тобто доступну для всіх дітей. Одним з найважливіших сучасних завдань педагогів, які працюють в інклюзивно-ресурсних центрах, є організація взаємодії з батьками дітей, продуктивної співпраці, взаємної підтримки і розподіл відповідальності в процесі отримання їхніми дітьми психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг в інклюзивно-ресурсному центрі. Продуктивна взаємодія з батьками можлива за умови, що вони добре обізнані з метою та основними завданнями діяльності інклюзивно-ресурсного центру, алгоритмом проведення комплексної психолого-педагогічної оцінки розвитку дитини, умовами надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг їхнім дітям безпосередньо в інклюзивно-ресурсному центрі.
З метою проведення просвітницької та інформаційної роботи з вище- зазначених питань серед батьків дітей, які навчаються в закладах загальної середньої освіти Студениківської сільської ради директором Студениківського інклюзивно-ресурсного центру Іриною Бідюк на загальних зборах батьків у Студениківському опорному закладі загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів ( 22 січня), Переяславському НВО «ЗЗСО І-ІІ ст. - ЗДО» ( 24 січня) було презентовано Студениківський ІРЦ. У Соснівському НВО «ЗЗСО І-ІІІ ст. – ЗДО» 25 січня на загальних батьківських зборах було показано презентацію про основні питання діяльності Студениківського ІРЦ. Батьки дітей, які навчаються в Студениківському опорному закладі загальної середньої освіти І-ІІІ ст. змогли самі оцінити можливості Студениківського ІРЦ, побачити на власні очі його обладнання. Батьки дітей інших закладів загальної середньої освіти Студениківської ОТГ ознайомилися з обладнанням ІРЦ, переглянувши презентацію про Студениківський ІРЦ. Директором Студениківського ІРЦ Іриною Бідюк на цих заходах також були проведені групові та індивідуальні консультації батьків, надано рекомендації з психолого-педагогічних питань. Такі зустрічі з батьками дітей закладів освіти Студениківської сільської ради є дуже важливими.
Ми, працівники Студениківського інклюзивно-ресурсного центру, усвідомлюємо, що батьки – це наші головні партнери в процесі реалізації психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг, а зрештою – соціалізації дитини, вони мають повне право бути включеними в процес ухвалення важливих рішень стосовно розвитку та адаптації їх дитини. Батьки є першими та основними вихователями дітей. При відсутності співпраці з ними процес включення дитини в життя громади, шкільну спільноту та навчання стає неможливим. Успіх адаптації дітей з особливими освітніми потребами в інклюзивне освітнє середовище залежить також від готовності батьків до співпраці з педагогами та реального сприйняття можливостей і потреб своєї дитин.
Саме тому просвітницька та інформаційна робота з батьками у Студениківському інклюзивно-ресурсному центрі є пріоритетною.
Ірина Бідюк
директор Студениківського інклюзивно-ресурсного центру
Діти війни: Як допомогти пережити травматичний досвід старшим дітям
12:11 08.06.2022
13:01 10.05.2022
13:18 11.04.2022
Адаптація дитини до нового місця проживання
13:15 29.03.2022
Використання психодіагностичних методик у Студениківському ІРЦ
10:53 18.03.2021
Поради батькам щодо роботи з дітьми із затримкою психічного розвитку
12:49 02.11.2020