A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Студениківський інклюзивно-ресурсний центр
Київська область, Переяслав-Хмельницький район, с. Студеники

Роль фахівців Студениківського інклюзивно-ресурсного центру у роботі команди психолого-педагогічного супроводу дитини з особливими освітніми потребами

Дата: 07.10.2020 14:44
Кількість переглядів: 1560

Психолого-педагогічний супровід дитини з особливими освітніми потребами в закладі освіти з інклюзивним навчанням – це взаємоузгоджена комплексна діяльність команди фахівців та батьків дитини, спрямована на створення необхідних умов, що сприяють розвитку особистості дитини, засвоєнню нею знань, умінь і навичок, успішній адаптації, реабілітації, її самореалізації та інтеграції в соціум.

Психолого-педагогічний супровід — це комплексна система заходів з організації освітнього процесу та розвитку дитини, передбачена індивідуальною програмою розвитку.

Одним із завдань Студениківського інклюзивно-ресурсного центру є участь педагогічних працівників ІРЦ в командах психолого-педагогічного супроводу дитини з особливими освітніми потребами у закладах загальної середньої освіти.

Педагогічні працівники  Студениківського ІРЦ  беруть участь в засіданні команди психолого-педагогічного супроводу дітей, які  отримують інклюзивну освіту в Студениківському опорному закладі загальної середньої освіти І – ІІІ ступенів ( 2 і 5 класи) і Соснівському НВО « ЗОШ І-ІІІ ст. -  ЗДО» ( 1 клас).

Яка  роль   фахівців Студениківського ІРЦ  у команді супроводу та під час складання індивідуальної програми розвитку (ІПР)?

Результативність психолого-педагогічного супроводу залежить від ефективної взаємодії фахівців, які складають команду  супроводу. Їх взаємодія має ґрунтуватись на командному підході: комплексність психолого-педагогічного супроводу (супровід дитини з особливими освітніми потребами має здійснюватися на основі комплексного підходу: аналізу порушень функцій розвитку дитини). Фахівці Студениківського ІРЦ надають  вичерпну інформацію членам команди супроводу щодо особливості розвитку дитини, її інтересів, труднощів, освітнніх потреб на етапах створення, реалізації та моніторингу виконання ІПP. Дана інформація  використовується для різнобічного розвитку індивідуальності дитини, її задатків і здібностей, формування інтересів і потреб. Фахівцями Студениківського ІРЦ озвучуються  рекомендації щодо надання у процесі навчання і виховання комплексних психолого-педагогічних послуг  дитині з урахуванням стану її здоров’я, особливостей психофізичного розвитку,  здійснюється визначення напрямів психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг, що можуть бути надані в межах закладу освіти на підставі висновку ІРЦ, та забезпечення надання цих послуг. Фахівці Студениківського ІРЦ приймають участь у розробці  ІПР для кожної дитини з ООП та моніторингу її виконання в частині реалізації корекційно-розвиткових послуг. З'ясовується результативність корекційної складової ІПР: зміни в стані здоров’я, інтелектуальній та емоційно-вольовій сферах дитини, її соціальній ситуації розвитку.

Консультування родини з питань виховання і розвитку дитини з ООП,  надання методичної підтримки педагогічним працівникам закладу освіти з організації інклюзивного навчання – це також компетенція фахівців Студениківського ІРЦ.

Отже, міжвідомча співпраця, коли дії фахівців координуються  і узгоджуються,  коли відбувається  постійне взаємоінформування про роботу кожного спеціаліста – це запорука успішної роботи команди психолого-педагогічного супроводу.

Перебування дитини з особливими освітніми потребами в закладі без психолого-педагогічного супроводу є стихійною або формальною інклюзією, яка приносить лише шкоду і гальмує процес реального впровадження справжнього інклюзивного навчання.

Мультидисциплінарний підхід передбачає взаємодію спеціалістів багатьох галузей, що дозволяє в комплексному супроводі дитини оптимізувати процеси її розвитку, виховання, навчання та соціалізації.

 

 

 

 

 

 

 

 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора