Організація інклюзивного навчання в закладах освіти Студениківської ТГ
Діти з особливими освітніми потребами є найбільш вразливою категорією серед здобувачів освіти, які в умовах воєнного стану потребують особливої підтримки та уваги. Важливо забезпечити продовження здобуття освіти такими дітьми із створенням всіх необхідних умов з наданням психолого-педагогічного супроводу та корекційно-розвиткових послуг незалежно від місця перебування таких учнів.
У Студениківський територіальний громаді для всіх 6 учнів закладів освіти (Студениківський ліцей, Філія Соснівська гімназія Студениківського ліцею, Семенівський ЗЗСО, Пристромський ЗЗСО), які потребували інклюзивного навчання, були створені необхідні умови. У цих закладах освіти громади протягом перших двох тижнів навчання відбулися засідання команд психолого-педагогічного супроводу дитини з особливими освітніми потребами (далі- команда супроводу) у змішаному форматі. На цих засіданнях були розглянуті ряд питань, серед них найважливіше – створення та затвердження Індивідуальної програми розвитку (ІПР) дитини з особливими освітніми потребами.
Участь в засіданнях команд супроводу взяла директор Студениківського інклюзивно-ресурсного центру Ірина БІДЮК. Вона ознайомила всіх присутніх з листами Міністерства освіти і науки України від 15.06.2022 року № 1/6435-22 «Щодо забезпечення освіти осіб з особливими освітніми потребами» та від 06.09.2022 року №1/10258-22 «Про організацію освітнього процесу дітей з особливими освітніми потребами у 2022/2023 навчальному році». Акцентувала увагу на тому, шо всі учасники навчально-виховного процесу дитини з особливими освітніми потребами мають врахувати особливості планування і здійснення освітнього процесу відповідно до чинних нормативних документів. Наголосила, що учні з ООП мають у повному обсязі отримати якісні психолого-педагогічні та корекційно-розвиткові послуги, які вони потребують.
Учасники команди супроводу проаналізували методи роботи в попередньому навчальному році, які дали хороші результати, та обговорили зміни в ІПР на поточний навчальний рік. Члени команди супроводу спільно виробили шляхи забезпечення особливих потреб дитини з ООП у новому навчальному році, а також ухвалили рішення щодо рівня підтримки дитини в освітньому закладі (всі 6 учнів, які перебувають на інклюзивному навчанні, отримують третій рівень підтримки в закладі освіти).
Батьки дітей з ООП, які є членами команди супроводу, висловили свої пропозиції та міркування щодо організації освітнього процесу своїх дітей, отримали відповіді від членів команди супроводу на питання, які їх хвилювали.
Члени команди супроводу висловили впевненість у тому, що ІПР насправді відповідає потребам дитини з ООП, враховує всі особливості її психофізичного розвитку, дозволяє дитині отримати якісну освіту та успішно соціалізуватися.
Отже, інклюзивне навчання в закладах освіти Студениківської ТГ організовано відповідно до чинних нормативних документів та з урахуванням потреб дітей з ООП та побажань їх батьків.