Моніторинг динаміки розвитку дітей з особливими освітніми потребами
Команда психолого-педагогічного супроводу є важливою частиною якісного інклюзивного навчання у школі. Адже саме вона розробляє індивідуальну програму розвитку дитини, моніторить її виконання, вносить зміни, створює умови для інтеграції дітей з особливими освітніми потребами в освітнє середовище та допомагає вчителям організувати інклюзивне навчання.
В центрі уваги команди психолого-педагогічного супроводу є дитина, дотримання і відстоювання її інтересів, повага до індивідуальних особливостей, зберігання конфіденційності та недопущення дискримінації і порушення прав дитини. Досягти цього можливо лише у команді колективу школи із залученням батьків дитини з ООП, а також фахівців ІРЦ та іншої міжвідомчої співпраці.
Протягом січня 2023 року в закладах освіти Студеніківської СТГ відбулися засідання команд психолого-педагогічного супроводу з метою здійснення моніторингу динаміки розвитку та виконання Індивідуальної програми розвитку дітей з ООП за І семестр 2022/2023 навчального року. Також обговорювалося питання коригування Індивідуальної програми розвитку учнів, які здобувають інклюзивну освіту, відповідно до моніторингу за перший семестр 2022/2023 навчального року.
У роботі каманд психолого-педагогічного супроводу взяла участь директор Студениківського ІРЦ Ірина БІДЮК. Вона зазначила, що робота членів команди психолого-педагогічного супроводу повинна проводитися відповідно до чинних нормативних документів, зокрема, листа Міністерства освіти і науки України від 06.09.2022р. № 1/10258-22 «Про організацію освітнього процесу дітей з особливими освітніми потребами у 2022-2023 навчальному році». Результати моніторингу виконання Індивідуальної програми розвитку необхідно враховувати при її коригуванні на ІІ семестр 2022/2023 навчального року.
Члени команди психолого-педагогічного супроводу обговорили питання динаміки розвитку дітей з особливими освітніми потребами, з’ясували проблеми, які потребують подальшого розв’язку, акцентували увагу на змінах, які необхідно зазначити в Індивідуальній програмі розвитку з метою досягнення цілей за сферами розвитку, зазначених у додаткових напрямах роботи.
Моніторинг динаміки розвитку дітей з особливими освітніми потребами, які отримують інклюзивну освіту, надав можливість зробити висновки, що діти з особливими освітніми потребами мають успіхи у навчанні, спостерігається позитивна динаміка соціально-емоційного розвитку, проводяться корекційно-розвиткові заняття із дотриманням системності та урахуванням індивідуальних потреб та інтересів дітей. У інклюзивних закладах освіти Студениківської СТГ створено безпечне інклюзивне освітнє середовище, в якому кожна дитина, в тому числі діти з ООП, почуває себе комфортно.
Отже, тільки спільна робота всіх членів команди психолого-педагогічного супроводу над розробленням та реалізацією Індивідуальної програми розвитку дитини з особливими освітніми потребами дасть змогу отримати очікуваний результат.