Рання допомога дітям, які мають особливі освітні потреби
Своєчасна рання допомога дітям з особливими освітніми потребами (ООП) - це міждисциплінарна система допомоги, спрямована на покращення розвитку дитини та підвищення якості життя сім'ї. Вона допомагає дітям раннього віку (від народження до 3-х років) із порушеннями у розвитку, а також дітям групи біологічного та соціального ризику.
Рання допомога — це певна ідеологія, суб’єктом якої є сім’я, а не дитина з порушеннями психофізичного розвитку. Метою її є навчання батьків відповідальності за долю дитини, формування активної соціальної батьківської позиції.
Педагогічні працівники закладів освіти є частиною міждисциплінарної системи, які надають комплексну своєчасну допомогу дітям з ООП від народження до 3 років та їхнім сім’ям. Саме ця система забезпечує:
– профілактику наслідків серйозних порушень психофізичного розвитку;
– недопущення інвалідності;
– корекцію вторинних недоліків і компенсацію психофізичного розвитку дитини.
Отже, педагогічним працівникам закладів освіти необхідні знання щодо надання ранньої допомоги дітям з ООП та їхнім сім'ям. З метою інформування педагогічних працівників з питань ранньої допомоги дітям з ООП та їхнім сім'ям на базі Філії Соснівської гімназії Студениківського ліцею 28 лютого фахівцями Студениківського інклюзивно-ресурсного центру було проведено круглий стіл для педагогічних працівників «Необхідність своєчасної ранньої допомоги дітям, які мають особливі освітні потреби».
Директор Студениківського ІРЦ Ірина БІДЮК ознайомила присутніх з класифікацією категорій дітей з порушеннями у розвитку. Висвітлила питання Стратегії раннього втручання як запоруки успіху в розкритті потенціалу дитини.
Фахівець (консультант) Студениківського ІРЦ Наталія КОЗЕЛЕЦЬКА навчала педагогів прийомам та методикам визначення особливих освітних потреб дитини. Захід закінчився жвавим колективним обговоренням питання адаптації та соціалізації дітей з ООП раннього віку в умовах сучасного оточення.
Рання допомога — це, власне, шлях до підготовленої й успішної інтеграції дитини з ООП. І саме тому педагогам важливо знати про ранню допомогу дитині з ООП для того, щоб забезпечити їй найкращий можливий старт у розвитку.