A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Студениківський інклюзивно-ресурсний центр
Київська область, Переяслав-Хмельницький район, с. Студеники

Організація роботи з особами, які пережили психотравмуючі події

Дата: 17.02.2023 14:03
Кількість переглядів: 99

Надзвичайні ситуації є частиною нашого повсякденного життя: аварії,стихійні лиха, пожежі, насильство, соціально-психологічна криза, все це   несе в собі загрозу соціальної дезадаптації.

Однією із вразливих категорій населення, яка підпадає під вплив психотравмуючих ситуацій у суспільстві, є діти, котрі достатньо гостро сприймають події, які змінюють константність, надійність, безпечність оточуючого середовища.

У житті дітей труднощі зустрічаються не рідше, ніж у дорослих, а, можливо, навіть частіше. Діти та підлітки – категорії населення, у яких психологічна травма, викликана надзвичайною подією, може істотно порушити весь подальший хід психологічного та психічного  розвитку.

Що таке гостра стресова реакція, як управляти психофізіологічними реакціями на стрес, які техніки саморегуляції можна використовувати з метою стабілізації емоційного стану – питання, які обговорювалися фахівцями Студениківського ІРЦ, заступниками директора з виховної роботи, практичними психологами, членами команди психолого-педагогічного супроводу дитини з ООП закладів освіти Студениківської СТГ на семінарі-практикумі «Використання технологій зняття стресу та проживання складних емоцій у дітей, підлітків, батьків» 17 лютого в онлайн-форматі на платформі Zoom.

Директор Студениківського ІРЦ Ірина БІДЮК презентувала «Навчальний курс з основ самодопомоги та допомоги іншим», розроблений Міжнародним благодійним фондом  Parimatch  Foundation та Ізраїльською коаліцією травми. Учасники заходу з’ясували основні професійні критерії визначення «травматичної події», ідентифікацію та основні ознаки гострої стресової реакції.

Соціально-психологічна допомога для осіб, які пережили травматичну подію, покликана перш за все знизити ризик виникнення посттравматичних  розладів, а також сприяти розвитку стресостійкості, яка надалі допоможе активно долати стресогенні події. Як управляти психофізіологічними реакціями на стрес та основні протокола саморегуляції (Техніка 4-х елементів) представила директор Студениківського ІРЦ Ірина БІДЮК.

Арт-терапію як метод корекції емоційних станів презентувала фахівець (консультант) Студениківського ІРЦ Наталія КОЗЕЛЕЦЬКА. Оскільки арт-терапія прискорює лікування різних фізичних і психічних захворювань, підвищує інтеграцію особистості в суспільне життя, заспокоює нервову систему, гармонізує внутрішній світ, вчить контролювати свої емоції, допомагає усвідомити психологічні проблеми, знімає напруження, дратівливість, агресію, піднімає настрій, заряджає енергією, допомагає справитися з млявістю, зневірою, покращує роботу головного мозку, розвиває творче мислення, фантазію, то цей метод активно впроваджується в практику роботи з дітьми  з ООП, ВПО фахівцями (консультантами) Студениківського ІРЦ.  Це метод, який також активно можуть впроваджувати педагогічні працівники закладів освіти Студениківської сільської ради в роботі з дітьми, які пережили психотравмуючі події.

Обмін досвідом учасників заходу щодо застосування на практиці технік стабілізації емоційного стану дав можливість зробити висновок, що переживання травми актуалізує трансформацію особистості, при якій вірогідність небажаної форми поведінки, наприклад девіантної, як форми компенсації і захисту від важких переживань, набагато збільшується. Тому пошук ефективних методів здійснення психологічної допомоги дітям і підліткам у ситуаціях переживання ними гострих стресових ситуацій є необхідним і особливо актуальним.

     

    

   

 

 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора