Реалізація додаткових завдань Студениківського ІРЦ
Всеукраїнська програма ментального здоров'я "Ти як?" покликана надати всім українцям психологічну допомогу та навчити навичок самодопомоги. Її мета - довести, що звертатися по таку допомогу – не слабкість, не забаганка й не соромно, а відповідально. Поінформованість про ментальне здоров’я може бути однією з найактуальніших проблем, з якими ми зараз стикаємося.
З метою здійснення просвітницької діяльності щодо реалізації заходів з питань збереження ментального здоров'я протягом березня-квітня були здійснені виїзні засідання фахівців Студениківського ІРЦ в освітні заклади Студениківської громади. У школах громади фахівцями Студениківського ІРЦ були проведені семінари –практикуми на тему «Роль Студениківського ІРЦ у реалізації програми щодо збереження ментального здоров'я «Стежка ментального здоров'я у Студениківській територіальній громаді».
Директор Студениківського інклюзивно-ресурсного центру Ірина БІДЮК презентувала «Навчальний курс з основ самодопомоги та допомоги іншим», розроблений Ізраїльською коаліцією травми. Учасники заходу засвоїли навички саморегуляції, самопідтримки та підтримки осіб в кризових ситуаціях, а також «пройшли» стежкою ментального здоров'я, створеною у Студениківській громаді, яка окреслена у буклеті «Стежка ментального здоров'я у Студениківській територіальній громаді». Зокрема, Ірина БІДЮК детально проаналізувала роль Студениківського ІРЦ щодо реалізації заходів з питань збереження ментального здоров’я, надання психолого-педагогічних послуг та соціально-педагогічної підтримки особам, які пережили психотравмуючі події.
Ризикована поведінка підлітків, що іноді межує із загрозою їхньому життю – ще одне питання, яке обговорювалося на заході. Учасникам семінару фахівець (консультант) Студениківського інклюзивно-ресурсного центру Наталія КОЗЕЛЕЦЬКА повідомила, який алгоритм дій педагогічних працівників повинен бути у разі виявлення ризикованої поведінки підлітків, як здійснювати перенаправлення особи в разі необхідності та до яких саме спеціалістів адресувати. Було надано рекомендації щодо проведення превентивних заходів в закладах освіти з метою попередження деструктивної поведінки дітей.
Отже, кожний педагогічний працівник повинен розумітися на питаннях збереження ментального здоров'я, і кожному треба знати, як подбати про себе та допомогти тим, хто потребує такої допомоги. Це вигідно кожному з нас, вигідно для закладів та суспільства загалом.