Учнівська взаємодія в інклюзивному класі
Учнівська взаємодія в інклюзивному класі - це важливий аспект інклюзивної освіти, який сприяє формуванню толерантності, співпраці та дружніх стосунків між учнями з різними потребами.
Провідна роль у формуванні учнівського колективу належить саме вчителю. Важливо, щоб педагог активно сприяв взаємодії між учнями, надаючи їм можливості для спільної роботи та взаємодопомоги. Наскільки ефективна учнівська взаємодія в інклюзивних класах закладів освіти Студениківської громади було проаналізовано 18 березня на майстер-класі для педагогічних працівників «Аналіз ефективної взаємодії в інклюзивних класах закладів освіти Студениківської громади», який відбувся на базі Семенівської гімназії за ініциативи фахівців Студениківського інклюзивно-ресурсного центру.
Директор Студениківського ІРЦ Ірина БІДЮК акцентувала увагу на тому, що взаємодія між учнями в інклюзивному класі має на меті: подолання стереотипів та зміни негативних уявлень; розвиток навичок співпраці та взаєморозуміння; створення атмосфери взаємопідтримки; поліпшення соціальних навичок; формування позитивних емоцій. Вона озвучила Стратегію щодо створення сприятливого освітнього середовища як в класному колективі, так й в закладі освіти.
Заступник директора з навчально-виховної роботи Семенівської гімназії Олена ЛЕПЕХА поділилася досвідом створення умов для розкриття потенціалу кожної дитини в Семенівській гімназії та, зокрема, в інклюзивних класах.
Класні керівники інклюзивних класів Семенівської гімназії Наталія ДІДАШКО та Жанін-Паскаль КОСЮХНО висвітлили питання ролі вчителя в інклюзивному класі щодо створення інклюзивного освітнього середовища.
Питання щодо профілактики булінгу як ключового чиннику створення дружнього і безпечного простору розкрили педагогічні працівники Семенівської гімназії (практичний психолог Юлія ЛУПАЇНА і асистент вчителя Оксана ЖИРОВА) та фахівець (консультант) Студениківського ІРЦ Наталія КОЗЕЛЕЦЬКА.
Обмін досвідом учасників заходу щодо мистецтва побудови стосунків між учнями в інклюзивному класі дозволив зробити висновок, що учнівська взаємодія в інклюзивному класі - це не просто формальний елемент, а важливий фактор, який впливає на формування особистості та розвиток кожної дитини, що навчається в такому класі. Отже, в інклюзивних класах закладів освіти Студениківської громади створено умови, які сприяють розвитку навичок спільної роботи, комунікації та вирішення проблем, а також допомагають учням, не залежно від їх психофізичного розвитку, краще засвоювати навчальний матеріал.