Комплексна психолого-педагогічна оцінка розвитку дитини
У серпні було відновлено проведення комплексної психолого-педагогічної оцінки розвитку дитини.
Комплексна оцінка проводиться з метою визначення особливих освітніх потреб дитини, в тому числі коефіцієнта її інтелекту, розроблення рекомендацій щодо освітньої програми, надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг відповідно до потенційних можливостей дитини.
Під час прийому, в бесіді з батьками детально з’ясовувалася причина звернення, які питання викликають занепокоєння у батьків, хто їм порадив звернутися в ІРЦ. Надавалася повна консультація і спільно з батьками вирішувалася потреба проведення комплексної психолого-педагогічної оцінки розвитку дитини.
За потреби, фахівцями Студениківського ІРЦ здійснювалася комплексна оцінка індивідуально за напрямками: оцінка фізичного розвитку дитини; оцінка мовленнєвого розвитку дитини; оцінка когнітивної сфери дитини; оцінка емоційно-вольової сфери дитини; оцінка освітньої діяльності дитини.
Було проведено комлексну оцінку розвитку 7 дітей. З метою комплексної оцінки загального когнітивного функціонування, визначення сильних та слабких сторін розвитку дитини використовувалися міжнародні психодіагностичні методики WISC – IV, PEP -3.
Результати комлексної оцінки розвитку дитини обговорувалися з батьками. Спільно з ними фахівці Студениківського ІРЦ вирішували питання шодо напрямків психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг.
Результати комплексної оцінки оформлено в електронному вигляді, зберігаються в ІРЦ. Висновок про комплексну оцінку надано батькам дитини з особливими освітніми потребами, за заявою яких її проведено, у двох примірниках, один з яких батьки дитини подають до закладу освіти.
Звертаємо увагу, що у нормативних документах питання строків дії Висновку комплексної оцінки розвитку дитини не визначено. Проте, з досвіду роботи з дітьми з особливими освітніми потребами вважаємо, якщо батьки дитини не скористалися Висновком протягом року, він втрачає свою правову підставу. Адже протягом року відбулися зміни в розвитку дитини і для більш точних, необхідних рекомендацій щодо освітньої програми, надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг відповідно до потенційних можливостей дитини, визначення оптимального освітнього маршруту соціалізації в суспільство, доречно повторно провести комплексну психолого-педагогічну оцінку розвитку в інклюзивно-ресурсному центрі. Батьки отримають від фахівців Студениківського ІРЦ кваліфіковані поради та рекомендації.
Отже, комплексна оцінка розвитку дитини є кінцевим результатом процесу оцінювання в ІРЦ, що орієнтує фахівців Студениківського інклюзивно-ресурсного центру на визначення оптимального освітнього маршруту для кожної дитини з особливими освітніми потребами.