A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Студениківський інклюзивно-ресурсний центр
Київська область, Переяслав-Хмельницький район, с. Студеники

ІНКЛЮЗИВНЕ НАВЧАННЯ: 2023/2024 НАВЧАЛЬНИЙ РІК

Дата: 15.09.2023 13:31
Кількість переглядів: 92

Підтримка осіб з особливими освітніми  потребами, а саме забезпечення їх подальшої освіти за місцем проживання чи  тимчасового перебування, є одним із найважливіших завдань в умовах сьогодення.

Намічено два шляхи вирішення проблеми навчання дітей із порушеннями розвитку: один припускає створення окремих груп, інший передбачає навчання за індивідуальним планом загальної маси однолітків – інклюзивне навчання.

Одна з важливих умов впровадження інклюзивного навчання у закладі освіти – організація професійного співробітництва, результатом якого має стати освітнє середовище, максимально сприятливе для різнобічного розвитку всіх учнів, у тому числі й учнів з особливими освітніми потребами

З цією метою протягом перших двох тижнів вересня відбулися засідання команд психолого-педагогічного супроводу дитини з особливими освітніми потребами в Студениківському ліцеї, Філії «Соснівська гісмназія Студениківського ліцею», Семенівській гімназії. У цих закладах освіти в 2023/2024 навчальному році організовано інклюзивне навчання дітям з особливими освітніми потребами: у Студениківському ліцеї – 2 учням (1 клас, 2 клас), Філії «Соснівська гімназія Студениківського ліцею» - 1 учню (4 клас), Семенівській гімназії – 3 учням (1 клас, 3 клас, 7 клас). Загалом 6 здобувачів освіти в цьому навчальному році отримують інклюзивне навчання в 6 класах двох закладів освіти Студениківської СТГ .

У засіданнях команд супроводу закладів освіти Студениківської сільської ради приймала участь директор Студениківського ІРЦ Ірина БІДЮК, яка  ознайомила членів КППС  з листами  МОН України від 03.08.2023 № 1/11479-23  «Безпечне освітнє середовище: Надання індивідуальної підтримки учням з особливими освітніми потребами під час підготовки до реагування на надзвичайні ситуації» та від 31.08.2023 № 1/13094-23 «Методичні рекомендації щодо організації освітнього процесу дітей з особливими освітніми потребами у 2023/2024 навчальному році».  Зокрема, вона зазначила, що всі педагогічні працівники, які залучені до надання освітніх послуг дітям з ООП, повинні враховувати особливості психофізичного розвитку кожної дитини під час реагування на надзвичайні ситуації, як в межах закладу освіти, так і поза ним. Було наголошено на важливість забезпечення  права дітей з ООП  на безперервне здобуття освіти незалежно від місця їх перебування, а також надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг. Було озвучено інформацію щодо проведення комплексної психолого-педагогічної оцінки дітей  і  надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг  у сучасних умовах; обговорено питання організації роботи  асистента вчителя та асистента учня в умовах інклюзивного навчання в закладах освіти громади.

Члени КППС на основі висновків про комплексну психолого-педагогічну оцінку розвитку дитини з особливими освітніми потребами, моніторингу ІПР за минулий навчальний рік  обговорили, внесли корективи та затвердили індивідуальні програми розвитку та рівень підтримки в освітньому закладі здобувачів інклюзивної освіти. Особлива увага при цьому   зверталася  на розробку конкретних навчальних стратегій і підходів, а також системи додаткових послуг, які дадуть дитині змогу успішно навчатись в умовах інклюзивного класу.

Основна мета діяльності команд супроводу закладів освіти Студениківської сільської ради  у 2023/2024 навчальному році- це взаємоузгоджена комплексна діяльність команди фахівців та батьків дитини, спрямована на створення необхідних умов, що сприяють розвитку особистості дитини, засвоєнню нею знань, умінь і навичок, успішній адаптації, її самореалізації та інтеграції в соціум.

    

     

     

    

 

 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора