A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Студениківський інклюзивно-ресурсний центр
Київська область, Переяслав-Хмельницький район, с. Студеники

27 вересня відзначають Міжнародний день глухих

Дата: 27.09.2020 13:12
Кількість переглядів: 222

Ця дата  відзначається щорічно в останню неділю вересня. Міжнародний день глухих заснований в 1951 році, на честь створення Міжнародної федерації глухих. За статистикою, порушеннями слуху страждає кожна дев’ята людина. Його втрачають в результаті травми, хвороби чи вроджених пороків. Раніше не одне покоління глухих людей могло лише мріяти про те, що допомога перекладача надаватиметься цілодобово і, вважай, лише за одним натиском кнопки. Нині завдяки сучасним технологіям ці мрії стали реальністю. 

Жестову мову знають одиниці, але як допомогти людині, яка потребує, але не може пояснити словами? Тож тут на допомогу приходить відеозв'язок з онлайн-перекладачем. Щоб скористатися послугою достатньо смартфона, ноутбука чи планшета. 

В Україні ця корисна послуга під назвою «Сервіс УТОГ» створена відділом зв’язків з громадськістю виконавчого апарату ЦП УТОГ, а послуги членам УТОГ надають штатні перекладачі організацій УТОГ. Від комерційних служб,  які також надають подібну допомогу, відрізняє те, що послуги перекладу надаються всім, хто звернувся, безкоштовно. 

Проблем у глухих людей багато, навіть в побуті. Складно замовити якусь послугу чи сплатити за комунальні рахунки, а в період карантину це стало більш помітним. Лише завдячуючи послузі «Сервіс УТОГ» глухі люди змогли щось вирішувати.

Всього на планеті близько 2500 мов, але при цьому існує й ще одна форма спілкування. Так, останнім часом все більше людей цікавиться мовою погляду й жестів.

Особливості мислення дітей із порушенням слуху

Батькам і педагогам необхідно знати коротку характеристику дітей із порушенням слуху. У розвитку мислення психологи відзначають, що властивості словесної пам’яті дитини із порушеннями слуху перебувають у безпосередньому зв’язку з уповільненим темпом їх мовленнєвого формування.

Характерні риси мислення:

  • у дитини із порушеннями слуху помітно виражена перевага наочно-образного мислення над словесно-логічним;
  • ступінь формування словесно-логічного мислення слабочуючого залежить від формування його мовлення.

 

 

Відмінні риси мислення дитини з такою особливістю розвитку сенсорної системи  об’єднані із загальмованим оволодінням словесної промови. Більш наочно це виражається у формуванні словесно-логічного мислення. Наочно-дієве і образне мислення глухих і слабочуючих дітей також має специфічні особливості. Порушення слуху впливає на становлення всіх розумових операцій, призводить до труднощів у застосуванні теоретичних знань на практиці.

 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора