Індивідуальна програма розвитку дитини з особливими освітніми потребами: моніторинг та подальша реалізація індивідуального освітнього маршруту
Індивідуальна програма розвитку (далі-ІПР) дитини з особливими освітніми потребами - це індивідуалізована, ефективна, функціональна, динамічна, доступна, визначена у термінах реалізації траєкторія розвитку дитини з особливими освітніми потребами, яка передбачає здійснення її психолого-педагогічного супроводу в освітньому закладі. Здійснює цей супровід мультидисциплінарна команда фахівців та батьків дитини. Діяльність команди супроводу спрямована на створення необхідних умов, що сприяють розвитку особистості дитини, засвоєнню нею знань, умінь і навичок, успішній адаптації, реабілітації, її самореалізації та інтеграції у соціум. Обов’язковим компонентом ІПР є здійснення моніторингу її виконання, за результатами якого можна сформувати актуальні на даний час цілі розвитку та реалізації індивідуального освітнього маршруту дитини з ООП.
У кінці травня з метою здійснення моніторингу виконання ІПР в Студениківському ліцеї, Філії Соснівської гімназії Студениківського ліцею, Семенівській гімназії відбулися засідання команд психолого-педагогічного супроводу (далі-КППС) дітей, які отримують інклюзивну освіту в даних закладах. У цих засіданнях КППС взяла участь директор Студениківського інклюзивно-ресурсного центру Ірина БІДЮК.
Ірина БІДЮК зауважила, що вчитель та асистент вчителя мають змогу спостерігати за дитиною впродовж всього навчального дня, а також під час спілкування з ровесниками та батьками, вільного часу на перервах, тому саме вони можуть з'ясувати як різні умови та оточення впливають на здатність дитини до навчання та її досягнення у школі. Вона наголосила на тому, що спостереження за поведінкою дитини, її соціальною адаптацією можливо проводити тільки в природньому середовищі та в реальний момент часу. Саме така інформація є цінною при здійсненні моніторингу виконання ІПР. . Результати моніторингу виконання ІПР за 2023/2024 навчальний рік необхідно враховувати при складанні ІПР дитини з особливими освітніми потребами на наступний навчальний рік. Зокрема, необхідно враховувати результати моніторингу виконання корекційної складової ІПР у цьому навчальному році.
Члени КППС проаналізували досягнення дитини з особливими освітніми потребами в навчальній діяльності, сформованість її соціальних, комунікативних та адаптивних життєвих навичок. Моніторинг виконання ІПР також дає можливість оцінити ефективність методів і прийомів, які використовували педагогічні працівники у роботі з дитиною з ООП. За результатами обговорення були визначені цілі подальшого розвитку дитини з ООП, зазначено рівень її підтримки в освітньому закладі та визначено напрями корекційно-розвиткових послуг, які має отримати дитина в освітньому закладі, адже її освітній маршрут продовжується.
.