A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Студениківський інклюзивно-ресурсний центр
Київська область, Переяслав-Хмельницький район, с. Студеники

Індивідуальна програма розвитку дитини з особливими освітніми потребами: моніторинг та подальша реалізація індивідуального освітнього маршруту

Дата: 30.05.2024 13:08
Кількість переглядів: 161

Фото без опису

Індивідуальна програма розвитку (далі-ІПР) дитини з особливими освітніми потребами - це індивідуалізована, ефективна, функціональна, динамічна, доступна, визначена у термінах реалізації траєкторія розвитку дитини з особливими освітніми потребами, яка передбачає здійснення її психолого-педагогічного супроводу в освітньому закладі. Здійснює цей супровід  мультидисциплінарна команда фахівців та батьків дитини. Діяльність команди супроводу спрямована на створення необхідних умов, що сприяють розвитку особистості дитини, засвоєнню нею знань, умінь і навичок, успішній адаптації, реабілітації, її самореалізації та інтеграції у соціум. Обов’язковим компонентом ІПР є здійснення моніторингу її виконання, за результатами якого можна сформувати актуальні на даний  час цілі розвитку та реалізації індивідуального освітнього маршруту дитини з ООП.

У кінці травня з метою здійснення моніторингу виконання ІПР в Студениківському ліцеї, Філії Соснівської гімназії Студениківського ліцею, Семенівській гімназії відбулися засідання команд психолого-педагогічного супроводу (далі-КППС) дітей, які отримують інклюзивну освіту в даних закладах.  У  цих засіданнях  КППС  взяла участь директор Студениківського інклюзивно-ресурсного центру Ірина БІДЮК.

Ірина БІДЮК  зауважила, що  вчитель та асистент вчителя мають змогу спостерігати за дитиною впродовж всього навчального дня, а також під час спілкування з ровесниками та батьками, вільного часу на перервах, тому саме вони можуть з'ясувати як різні умови та оточення впливають на здатність  дитини  до навчання та її досягнення у школі. Вона наголосила на тому, що спостереження за поведінкою дитини, її соціальною адаптацією можливо проводити тільки в природньому середовищі та в реальний момент часу. Саме така інформація є цінною при здійсненні моніторингу виконання ІПР. .  Результати моніторингу виконання ІПР за 2023/2024 навчальний рік  необхідно враховувати при складанні ІПР  дитини з особливими освітніми потребами на наступний навчальний рік. Зокрема, необхідно враховувати результати моніторингу виконання корекційної складової ІПР  у цьому навчальному році.

Члени КППС проаналізували досягнення дитини з особливими освітніми потребами в навчальній діяльності, сформованість її соціальних, комунікативних та адаптивних життєвих навичок. Моніторинг виконання ІПР також  дає можливість оцінити ефективність методів і прийомів, які використовували   педагогічні працівники  у роботі з дитиною з ООП. За результатами обговорення були визначені цілі подальшого розвитку дитини з ООП, зазначено рівень її  підтримки в освітньому закладі та визначено напрями корекційно-розвиткових послуг, які має отримати дитина в освітньому закладі, адже її освітній маршрут продовжується.

 

 Фото без опису   Фото без опису  

 

.


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора