A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Студениківський інклюзивно-ресурсний центр
Київська область, Переяслав-Хмельницький район, с. Студеники

Система психолого-педагогічної підтримки дітей з особливими освітніми потребами Студениківської громади в умовах сьогодення

Дата: 27.12.2023 12:43
Кількість переглядів: 20

Важлива роль в організації та впровадженні інклюзивного навчання –«системи освітніх послуг, гарантованих державою, що базується на принципах недискримінації, врахування багатоманітності людини, ефективного залучення та включення до освітнього процесу всіх його учасників», відводиться фахівцям Студениківського інклюзивно-ресурсного центру, які проводять інформаційно-просвітницьку діяльність серед громадськості, надають методичну допомогу педагогічним працівникам закладів освіти громади щодо організації надання психолого-педагогічних та корекційно- розвиткових послуг дітям з особливими освітніми потребами.

З метою узагальнення практичного досвіду взаємодії фахівців Студениківського інклюзивно-ресурсного центру із закладами освіти Студениківської сільської ради 27 грудня    на платформі Zoom   було проведено круглий стіл для асистентів учителя, практичних психологів, членів команди психолого-педагогічного супроводу дитини з особливими освітніми потребами закладів освіти Студениківської сільської ради «Система психолого-педагогічної підтримки дітей з особливими освітніми потребами Студениківської громади в умовах сьогодення».

Директор Студениківського ІРЦ Ірина БІДЮК зазначила, що проблемою є те, що батьки (опікуни) дітей із запізненням звертаються до інклюзивно-ресурсного центру, переважно коли дитині 5-6 років, а  досвід роботи показує, що діти, яким вчасно була надана психолого-педагогічні послуги  у дошкільному віці (з 3 років), успішно зараз продовжують навчання у закладах загальної середньої освіти,  оскільки дуже важливим у проведенні корекційно-розвиткових занять є «раннє втручання», перевагами якого є: кращі компенсаторні можливості організму, збільшений час підготовки дитини до школи, змога уникнути більш складних порушень.

Ірина БІДЮК акцентувала увагу учасників заходу на тому, що з метою забезпечення якості освітнього процесу дітей з особливими освітніми потребами, які здобувають освіту в умовах інклюзивного навчання, у кожному із закладів освіти  Студениківської сільської ради створені команди психолого- педагогічного супроводу дітей, у засіданні яких активну участь беруть фахівці

Студениківського інклюзивно-ресурсного центру, а також надають рекомендації щодо особливостей організації освітнього середовища, створення умов для навчання осіб з особливими освітніми потребами відповідно до індивідуальної програми розвитку та з урахуванням їхніх індивідуальних потреб і можливостей. Фахівці Студениківського інклюзивно-ресурсного центру постійно, протягом навчального року консультують асистентів учителів, педагогів, батьків або законних представників дитини та фахівців команди психолого-педагогічного супроводу щодо загальних питань інклюзивного навчання та організації корекційно-розвиткової роботи з кожною дитиною. Діяльність фахівців Студениківського інклюзивно-ресурсного центру спрямована на задоволення потреб педагогічних працівників закладів освіти Студениківської громади щодо підвищення професійної компетентності з питань роботи з дітьми з особливими освітніми потребами, формування у педагогів позитивної мотивації до удосконалення власної фахової майстерності з питань інклюзії. Крім того, згідно з розкладом та за запитом, фахівці Студениківського інклюзивно-ресурсного центру для педагогічних працівників закладів освіти Студениківської сільської ради проводять семінари, майстер-класи,  демонструють інноваційні технології щодо роботи з дітьми з особливими освітніми потребами. Враховуючи зміни до законодавчих документів, інформують про них керівників та педагогічних працівників закладів освіти. Актуальними є ZOOM-наради з проблем організації інклюзивного навчання в закладах освіти.  Також педагогічні працівники інклюзивно-ресурсного центру надають методичні рекомендації щодо складання, виконання, коригування індивідуальної програми розвитку, доцільності використання певних форм та методів навчання відповідно до можливостей дитини, створення належних умов для навчання залежно від порушень розвитку дитини: доступність приміщень, використання технічних засобів, особливості облаштування навчального місця тощо.

Однією із важливих функцій Cтудениківського інклюзивно-ресурсного центру є проведення корекційно-розвиткових занять. Корекційно-розвиткові заняття спрямовані на розвиток когнітивної сфери, емоційно-вольової, мовленнєвого та фізичного розвитку, соціальну адаптацію.

Сьогодні, в умовах воєнного стану, педагогічні працівники інклюзивно- ресурсного центру проводять комплексну оцінку та здійснюють системний кваліфікований супровід дітей з особливими освітніми потребами, які вимушено змінили місце проживання та були зараховані в інклюзивні класи; надають інформаційну підтримку батькам дітей з особливими освітніми потребами щодо закладів, у яких дитина може продовжувати навчання та одержувати інші додаткові послуги, відповідно до ухваленої Кабінетом Міністрів України постанови від 29.04.2022 р. № 493 «Про внесення змін до Положення про інклюзивно-ресурсний центр».

Учасники заходу   зазначили, що співпраця закладів освіти Студениківської сільської ради  із  Студениківським інклюзивно-ресурсним центром є дієвою у роботі з дітьми з особливими освітніми потребами. Вона дає можливість  досягаюти позитивних результатів у розвитку кожної дитини, здійснювати ефективний психолого-педагогічний супровід як дітей, так і їх батьків.

У підсумку заходу  директор Студениківського ІРЦ Ірина БІДЮК  зазначила, що важливу роль у результативності також відіграє ресурс групової підтримки, включаючи педагогічних працівників закладів освіти. Адже інклюзивна освіта стосується не лише дітей з особливими освітніми потребами та їх батьків, а усіх учасників освітнього процесу,   включення дітей з психофізичними порушеннями у спільноту дітей з типовим розвитком сприяє подоланню бар’єрів, що гальмують процес поступового входження в соціальне середовище.

Учасники заходу  погодили  алгоритм взаємодії закладів освіти Студениківської сільської ради із Студениківським ІРЦ з метою надання дітям з особливими освітніми потребами ефективного комплексного супроводу незалежно від місця їх проживання, створення  оптимальних умов для стимулювання розвитку, соціальної адаптації, розкриття власного потенціалу кожної дитини з особливими освітніми потребами, що є надзвичайно важливим та необхідним у сучасному суспільстві.

 

 

 

 

 

 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора