A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Студениківський інклюзивно-ресурсний центр
Київська область, Переяслав-Хмельницький район, с. Студеники

Міжгалузева взаємодія для підвищення якості життя дітей у Студениківській громаді

Дата: 28.02.2024 12:10
Кількість переглядів: 35

Психічне здоров’я є невід’ємною частиною загального здоров’я особи та впливає на те, як ми почуваємося, думаємо та поводимося. Воно також тісно пов’язане з фізичним здоров’ям. Відомо, що багато факторів впливають на психічне здоров’я. Серед факторів, які, як відомо, підвищують ризик проблем з психічним здоров’ям – досвід травматичних подій, особливо в дитинстві чи протягом життя.

Школи – це хороші локації для заходів, спрямованих на покращення психічного здоров’я з акцентом на здоровому способі життя та життєвих навичках, а також для раннього виявлення станів, пов’язаних із психічним здоров’ям, заходів, спрямованих на підтримку дітей та підлітків з такими проблемами. Надавачі послуг у школах (такі як вчителі) можуть супроводжувати дітей та підлітків протягом їх навчання в школі та на етапах розвитку, і можуть сприяти скеруванню за іншими послугами у разі необхідності та на постійній основі.

Як виявляти дітей, які пережили психотравматичні події та  перебувають у стані гострої стресової реакції, гострого стресового роздаду, посттравматичного стресового розладу  або хронічного посттравматичного стресового розладу і  здійснити, за потреби,  перенаправляння їх до інших фахівців,  було розглянуто на майстер-класі для педагогічних працівників Студениківського ліцею «Міжгалузева взаємодія для підвищення якості життя дітей у Студениківській громаді», який провели фахівці Студениківського інклюзивно-ресурсного центру  в Студениківському ліцеї 28 лютого.

Директор Студениківського інклюзивно-ресурсного центру Ірина БІДЮК презентувала  «Навчальний курс з основ самодопомоги та допомоги іншим», розроблений Ізраїльською коаліцією травми. Учасники заходу з’ясували основні професійні критерії визначення «травматичної події», ідентифікацію та основні ознаки гострої стресової реакції, відпрацьовували на практиці навички управління психофізіологічними реакціями на стрес,  використовуючи  техніку 4-х елементів.

Ці навички педагогам необхідні  для стабілізації як власного психоемоційного стану, так і для допомоги іншим, зокрема, здійснення  навчання елементам цієї техніки   учнів та їх батьків.

Ірина БІДЮК  зазначила, за яких умов педагогічні працівники надають послуги особам, які зазнали психотравмуючих впливів, а коли необхідно перенаправляти їх до інших фахівців. Алгоритм перенаправлення при наданні психологічної підтримки озвучено шляхом  презентації  буклета «Стежка ментального здоров’я у Студениківській територіальній громаді», у якому розмішена  інформація про заклади, організації Студениківської сільської ради та сервіси, канали психологічної підтримки України, які надають послуги особам, які зазнали психотравмуючих впливів.

Навички психологічної самодопомоги та допомоги іншим у стресових та психотравмуючих  ситуаціях презентувала фахівець (консультант) Студениківського ІРЦ Наталія КОЗЕЛЕЦЬКА.

Учасники круглого столу, після активного обговорення питань заходу, засвоєння навичок управління психофізіологічними реакціями на стрес, підсумували, що надавачі послуг з різних секторів можуть виявляти стани, пов’язані з психічним здоров’ям, та надавати підтримку особам із проблемами з психічним здоров’ям, надаючи їм належні послуги чи скерування в разі необхідності.

     

 

 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора