A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Студениківський інклюзивно-ресурсний центр
Київська область, Переяслав-Хмельницький район, с. Студеники

Використання психодіагностичних методик у Студениківському ІРЦ

Дата: 18.03.2021 10:53
Кількість переглядів: 783

Фото без опису

У 2018 році Міністерство освіти і науки України закупило основний пакет методик для тестування дітей з особливими освітніми потребами на базі інклюзивно-ресурсних центрів.

До комплектів, які надійшли в Студениківський ІРЦ, входять 5 методик. Це методики для визначення інтелектуального рівня розвитку дитини, методика WISC-IV або Шкала  Векслера для дітей – IV видання та методика Leiter-3, шкала продуктивності Лейтера – 3 видання. Ці методики спрямовані на визначення рівня інтелекту. Також  є дві методики, спрямовані на визначення особливостей розвитку дітей з розладами аутистичного спектру – це PEP-3 та CASD. Остання методика – опитувальник CONNERS-3. Вона потрібна для виявлення РДУГ (розладів дефіциту уваги та гіперактивності). Тест складається з трьох форм: для самої дитини, для батьків (опікунів) і вчителів-педагогів. Віковий діапазон для CONNERS-3 від 6 до 16 років.

Нові методики дають повну картину про сильні і слабкі сторони дитини, її освітні потреби. Вчителі можуть опиратися на цю інформацію під час формування адаптованих чи модифікованих програм.

Нові методики об’єктивні. Є онлайн-платформа, куди психолог вносить результати діагностики, вони там обробляються – і психолог отримує звіт, за результатами якого створює наративний звіт.

У підсумку батьки отримають звіт про компетентності: що дитина знає, може і вміє. Також – що дитині потрібно.  Не “проблеми”, “діагнози”, “порушення”, а потреби. Насправді, важливим є не діагноз дитини, а знання про її потреби, щоб можна було їх задовольнити. Саме тоді ми можемо говорити про сприяння гармонійному  розвитку дитини.

Дозвіл на роботу з цими методиками можна було отримати за умови успішного складання єдиного Всеукраїнського дистанційного екзамену для фахівців інклюзивно-ресурсних центрів, які пройшли тренінги  та прослухали курс навчальної програми «Користування психодіагностичними методиками  WISC-IV, Leiter-3, Conners-3, PEP-3, CASD».

У Студениківському  ІРЦ право на користування даними методиками отримала директор, практичний психолог закладу Ірина Бідюк  як така, що успішно здала дистанційний екзамен.

З використанням психодіагностичних методик   у 2019-2020 роках було проведено діагностичне обстеження  14 дітей, у 2021 році – 6.

Отже, шановні батьки, Студениківський  ІРЦ – для всіх. Ви можете просто прийти і дізнатися більше про свою дитину – об’єктивно і достовірно. Дані психодіагностичні методики дають таку можливість.  Деякі методики можуть показувати не тільки інтелектуальні порушення, а й діапазон обдарованості.

Фото без описуФото без опису

 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора