Використання психодіагностичних методик у Студениківському ІРЦ
У 2018 році Міністерство освіти і науки України закупило основний пакет методик для тестування дітей з особливими освітніми потребами на базі інклюзивно-ресурсних центрів.
До комплектів, які надійшли в Студениківський ІРЦ, входять 5 методик. Це методики для визначення інтелектуального рівня розвитку дитини, методика WISC-IV або Шкала Векслера для дітей – IV видання та методика Leiter-3, шкала продуктивності Лейтера – 3 видання. Ці методики спрямовані на визначення рівня інтелекту. Також є дві методики, спрямовані на визначення особливостей розвитку дітей з розладами аутистичного спектру – це PEP-3 та CASD. Остання методика – опитувальник CONNERS-3. Вона потрібна для виявлення РДУГ (розладів дефіциту уваги та гіперактивності). Тест складається з трьох форм: для самої дитини, для батьків (опікунів) і вчителів-педагогів. Віковий діапазон для CONNERS-3 – від 6 до 16 років.
Нові методики дають повну картину про сильні і слабкі сторони дитини, її освітні потреби. Вчителі можуть опиратися на цю інформацію під час формування адаптованих чи модифікованих програм.
Нові методики об’єктивні. Є онлайн-платформа, куди психолог вносить результати діагностики, вони там обробляються – і психолог отримує звіт, за результатами якого створює наративний звіт.
У підсумку батьки отримають звіт про компетентності: що дитина знає, може і вміє. Також – що дитині потрібно. Не “проблеми”, “діагнози”, “порушення”, а потреби. Насправді, важливим є не діагноз дитини, а знання про її потреби, щоб можна було їх задовольнити. Саме тоді ми можемо говорити про сприяння гармонійному розвитку дитини.
Дозвіл на роботу з цими методиками можна було отримати за умови успішного складання єдиного Всеукраїнського дистанційного екзамену для фахівців інклюзивно-ресурсних центрів, які пройшли тренінги та прослухали курс навчальної програми «Користування психодіагностичними методиками WISC-IV, Leiter-3, Conners-3, PEP-3, CASD».
У Студениківському ІРЦ право на користування даними методиками отримала директор, практичний психолог закладу Ірина Бідюк як така, що успішно здала дистанційний екзамен.
З використанням психодіагностичних методик у 2019-2020 роках було проведено діагностичне обстеження 14 дітей, у 2021 році – 6.
Отже, шановні батьки, Студениківський ІРЦ – для всіх. Ви можете просто прийти і дізнатися більше про свою дитину – об’єктивно і достовірно. Дані психодіагностичні методики дають таку можливість. Деякі методики можуть показувати не тільки інтелектуальні порушення, а й діапазон обдарованості.