A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Студениківський інклюзивно-ресурсний центр
Київська область, Переяслав-Хмельницький район, с. Студеники

Участь в засіданнях команд психолого-педагогічного супроводу дитини з особливими освітніми потребами

Дата: 17.01.2022 10:17
Кількість переглядів: 110

 

У зв’язку з прийняттям постанови Кабінету Міністрів України 15 вересня 2021 року № 957 « Про затвердження Порядку організації інклюзивного навчання в закладах загальної середньої освіти»  (далі – Постанова) Міністерство освіти і науки України у листі від 09.12.2021 року № 1/21614-21 надало роз’яснення щодо надання додаткових послуг учням з особливими освітніми потребами в закладах загальної середньої освіти, які навчаються в інклюзивних класах, відповідно до рівня підтримки в освітньому процесі.

Відповідно до пункту 5 Порядку організації інклюзивного навчання в закладах загальної середньої освіти (далі – Порядок) керівник закладу освіти організовує інклюзивне навчання з урахуванням рівня підтримки, рекомендованого інклюзивно-ресурсним центром. У висновках про комплексну психолого-педагогічну оцінку розвитку особи, що надавалися Студениківським ІРЦ  до 1 січня 2022 року,  не зазначалися рівні підтримки в освітньому процесі. Отже, відповідно до абзацу другого пункту 9 Порядку у разі відсутності у висновку інформації про рівень підтримки учня з особливими освітніми потребами (далі – з ООП) рівень підтримки визначається Командою психолого-педагогічного супроводу (далі – команда) за участю фахівця Студениківського ІРЦ.

Фахівці Студениківського ІРЦ  попередньо здійснили аналіз висновків осіб з ООП, які перебувають на інклюзивному навчанні в закладах загальної середньої освіти Студениківської сільської ради,  з метою визначення їх рівня підтримки в освітньому закладі.

У Студениківській ТГ   4 заклади освіти ( Студениківський ОЗЗСО І-ІІІ ст., Соснівська філія «ЗЗСО І-ІІ ст.-ЗДО» Студениківського ОЗЗСО І-ІІІ ст., Семенівська ЗОШ І-ІІІ ст., Пристромська ЗОШ І-ІІІ ст.) мають інклюзивні класи. Усього в цих закладах 6 інклюзивних класів, в яких навчаються 6 дітей з ООП. Протягом 11-14 січня 2022 року  директор Студениківського ІРЦ Ірина Бідюк брала участь в засіданнях команд  цих  закладів освіти,  на яких було здійснено моніторинг виконання Індивідуальних програм розвитку учнів з ООП, та визначався рівень підтримки в освітньому процесі відповідно до додатку 1 до Порядку. При визначенні рівня підтримки було враховано складність порушення учня, відповідно до якої зазначалася  кількість годин додаткових психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг.

Директор Студениківського ІРЦ Ірина Бідюк ознайомила членів команд із змінами в законодавстві з 2022 року, а саме впровадження в закладах освіти рівнів підтримки відповідно до індивідуальних потреб та можливостей дітей з особливими освітніми потребами та процедуру отримання підтримки IIV рівнів згідно листа МОН № 1/23101-21 від 29.12.2021 «Про методичні рекомендації  для фахівців  інклюзивно-ресурсних центрів та педагогічних працівників закладів загальної середньої освіти щодо встановлення категорій (типів) особливих освітніх потреб (труднощів) та визначення рівня підтримки в освітньому процесі». Також вона озвучила пропозиції фахівців Студениківського ІРЦ  щодо надання певного рівня підтримки учням з ООП в освітньому процесі.

За результатами засідання команд були складені протоколи, які підписали всі члени команди, директор Студениківського ІРЦ, батьки учнів з ООП. Відповідно до цих протоколів було переглянуті та оновлені  Індивідуальні програми розвитку учнів з ООП.

З 1 січня 2022 року всі заклади освіти, які мають інклюзивні класи, зобов’язані Індивідуальну програму розвитку учня з ООП висвітлювати в Системі автоматизації роботи  інклюзивно-ресурсних центрів (далі – АС «ІРЦ»). Усі інклюзивні заклади освіти Студениківської сільської ради вчасно завантажили в АС «ІРЦ» оновлені  Індивідуальні програми розвитку учнів з ООП, а також протоколи засідань команд, на яких було визначено рівні підтримки осіб з ООП в освітньому процесі.

 

 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора