A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Студениківський інклюзивно-ресурсний центр
Київська область, Переяслав-Хмельницький район, с. Студеники

Роль Студениківського ІРЦ у підтримці осіб, які зазнали психотравмуючих впливів

Дата: 13.04.2023 09:25
Кількість переглядів: 55

Буремні події сьогодення  показали значення і велику цінність людського життя, збереження фізичного і психічного здоров’я кожної людини, особливо дітей. Кризові події руйнують звичний світ дітей та підлітків, який складається зі знайомих та близьких людей, звичного середовища перебування і життєвого устрою, що давали їм відчуття власної безпеки. Для дітей це підвищує ризик виникнення в них дезадаптації та порушення психічного стану. Особливо це стосується дітей-переселенців та дітей, які пережили травмуючі події.


Наслідки психологічної травми проявляються в різних сферах життєдіяльності дитини: на емоційному рівні; на когнітивному рівні; на поведінковому рівні. Тому пошук ефективних методів здійснення психологічної допомоги дітям і підліткам у ситуаціях переживання ними стресових подій  є необхідним і особливо актуальним.

Саме з метою формування у педагогічних працівників закладів освіти Студениківської СТГ компетентностей щодо роботи з дітьми, які пережили психотравмуючі події, 12 квітня на платформі Zoom було проведено семінар-практикум для заступників з навчально-виховної роботи, членів команди психолого-педагогічного супроводу дитини з ООП,  практичних психологів  «Роль Студениківського ІРЦ у підтримці осіб, які зазнали психотравмуючих впливів».

Директор Студениківського ІРЦ Ірина БІДЮК   надала інформацію щодо діяльності інклюзивно-ресурсного центру в напрямку здійснення підтримки осіб, які зазнали впливу психотравмуючої події. Зокрема, зазначила, що план роботи ІРЦ було скориговано відповідно до вимог сьогодення.  Змінено  тематику семінарів, які були проведені фахівцями ІРЦ;  проведено консультування педагогічних працівників, батьків, дітей з питань подолання  психотравмуючих подій, профілактики гостротравматичного стресового розладу. Налагоджена тісна співпраця з практичними психологами закладів освіти Студениківської сільської ради щодо застосування технік стабілізації та підтримки  осіб, які знаходяться у стресовому стані. На сайті  Студениківського ІРЦ  в розділах «Оголошення» та «Батькам» надано інформацію щодо реалізації  додаткових послуг, які надає ІРЦ в період воєнного стану. Також на сайті ІРЦ  розміщено інформацію для батьків, педагогічних працівників, представників громадськості  щодо подолання негативних наслідків травматичної кризи. Матеріали сайту презентують техніки психолого-педагогічного  супроводу особистості у екстремальних ситуаціях, принципи подолання  критичних поведінкових ситуацій. Дітям надавалися консультації  з питань стабілізації їх емоційного  стану, подолання страху, стресового стану,  тривожності. З дітьми  проводилися  терапевтичні вправи, ігри, арт-техніки на зняття стресу та зниження рівня тривожності. У вайбері створено групу підтримки ВПО «КОРИСНО/ЖИТТЄВО». Отже, кризова психологічна допомога особам, які пережили психотравмуючі події,  здійснюється  фахівцями ІРЦ.

 

Ірина БІДЮК  продовжила знайомити педагогічних працівників закладів освіти Студениківської сільської ради з  «Навчальним курсом з основ самодопомоги та допомоги іншим», розробленим Міжнародним благодійним фондом  Parimatch  Foundation та Ізраїльською коаліцією травми. Було презентовано: інструкції з надання допомоги іншим у гострому періоді травми; інструменти підтримки осіб, які відчувають гостру стресову реакцію (Модель РІПУ (за матеріалами Ізраїльської коаліції травми)  та Протокол надання ППД в гострих стресових ситуаціях (А. Гершанова)).

 

Арт-терапія як метод корекції емоційних станів став невід’ємною частиною роботи фахівців (консультантів) ІРЦ на сучасному етапі. На семінарі до арт-терапевтивних методик залучала присутніх фахівець (консультант) ІРЦ Наталія КОЗЕЛЕЦЬКА. 

 

 Байдужих серед присутніх на заході не було. Всі учасники долучилися до обговорення питання щодо застосування на практиці технік надання допомоги особі, яка перебуває в стані гострої стресової реакції.

 

Підсумком заходу стало усвідомлення того, що педагогічні працівники  покликані навчити дитину жити в мирі із самим собою та з іншими, вступати у взаємостосунки із світом так, щоб життя приносило задоволення.

 

         

 

     

 

            

 

           

 

 

 

 

 

 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора