A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Студениківський інклюзивно-ресурсний центр
Київська область, Переяслав-Хмельницький район, с. Студеники

Інклюзивне освітнє середовище – запорука успішності особливих дітей

Дата: 12.02.2019 16:33
Кількість переглядів: 333

Кожна дитина є  особливою, і це незаперечно. Однак усе ж таки є діти, про яких кажуть «особливі» не для того, щоб підкреслити унікальність здібностей, а для того, щоб відмітити ті особливі потреби, які відрізняють їх від інших дітей. Незалежно від стану здоров’я, наявності  фізичного чи інтелектуального порушення, кожна людина  має право на повноцінне життя, освіту, якість якої не відрізняється від якості освіти решти людей.

Кожна держава відповідно до рівня свого розвитку, пріоритетів і можливостей формує соціально-економічну політику підтримки осіб з особливими освітніми потребами. У нашій країні протягом останнього часу схвалено ряд нормативних документів, якими передбачено заходи  щодо створення суспільства рівних можливостей і відповідних умов для реалізації життєвих потреб, здібностей, творчого потенціалу осіб з особливими освітніми потребами. Ці документи базуються, зокрема, на принципах, що кожна дитина має унікальні особливості, інтереси, здібності та навчальні потреби і, відповідно, варто розбудовувати систему освіти в напрямі створення "школи для всіх" – школи, де особи з особливими освітніми потребами зможуть реалізувати своє право на освіту, зокрема в умовах інклюзивного навчання.

З метою створення оптимальних умов для навчання дітей з особливими освітніми потребами з урахуванням їхніх індивідуальних потреб та можливостей, забезпечення психолого-педагогічного супроводу дітей з особливими освітніми потребами в інклюзивних групах та класах з інклюзивним навчанням   Міністерство освіти і науки України видало наказ № 609 від 8 червня 2018 року «Про затвердження Примірного положення про команду психолого-педагогічного супроводу дитини з особливими освітніми потребами в закладі загальної середньої та дошкільної освіти". Положення про Команду супроводу регламентує склад, принципи діяльності, завдання, основні функції та питання організації роботи команди супроводу дитини з особливими освітніми потребами  в Україні.

 

12 лютого 2019 року на базі Студениківського опорного закладу загальної середньої освіти І – ІІІ ступенів відбулося засідання психолого-педагогічного семінару, в якому прийняли участь заступники з виховної роботи, практичні психологи, класні керівники, педагоги-організатори. На семінарі директором Студениківського ІРЦ Іриною Бідюк було висвітлино алгоритм створення команди супроводу в закладах освіти Студениківської ОТГ, надано рекомендації щодо розробки власного положення про команду психолого-педагогічного супроводу дитини з особливими освітніми потребами, доведено, що одна з важливих умов впровадження інклюзивного навчання у закладі освіти – організація професійного співробітництва, результатом якого має стати освітнє середовище, максимально сприятливе для різнобічного розвитку всіх учнів, у тому числі й учнів з особливими освітніми потребами.

 Особливістю психолого-педагогічного супроводу в умовах інклюзії є індивідуальний підхід до вирішення завдань особистісного розвитку, навчання і виховання дитини. Результативність психолого-педагогічного супроводу залежить від координованості дій усіх фахівців. Психолого-педагогічний супровід дитини з особливими освітніми потребами в інклюзивному закладі – це взаємоузгоджена комплексна діяльність команди фахівців та батьків дитини, спрямована на створення необхідних умов, що сприяють розвитку особистості дитини, засвоєнню нею знань, умінь і навичок, успішній адаптації, її самореалізації та інтеграції в соціум.

 

 

 

 

 

 Учасники семінару  усвідомили  важливость командного підходу в роботі з дітьми з особливими освітніми потребами, ролі кожного члена команди психолого-педагогічного супроводу та можливі шляхи співпраці з батьками учнів з особливими освітніми потребами як рівноправних членів команди.

 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора