A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Студениківський Інклюзивно-Ресурсний Центр
Київська область, Переяслав-Хмельницький район, с. Студеники

ОСОБЛИВОСТІ ОРГАНІЗАЦІЇ ІНКЛЮЗИВНОГО ОСВІТНЬОГО СЕРЕДОВИЩА В ЗАКЛАДАХ ОСВІТИ СТУДЕНИКІВСЬКОЇ ОТГ

Дата: 10.06.2021 15:37
Кількість переглядів: 48

10 червня в  режимі  online відбувся семінар-практикум для членів команди психолого-педагогічного супроводу дитини з особливими освітніми потребами закладів освіти Студениківської ОТГ «Особливості організації інклюзивного освітнього середовища в закладах освіти Студениківської ОТГ».

Директор Студениківського ІРЦ Ірина Бідюк озвучила теоритичні та практичні аспекти створення інклюзивного освітнього середовища в закладах освіти Студениківської ОТГ.

У  виступі було зазначено, що інклюзивна освіта передбачає створення освітнього середовища, яке б відповідало потребам і можливостям кожної дитини, незалежно від особливостей її психофізичного розвитку. Урядом ухвалено нормативно-правові акти України, що регулюють створення такого середовища.  Зокрема, у  Законі України «Про освіту» чітко прописано визначення  цього поняття. Отже, інклюзивне освітнє середовище – це «сукупність умов, способів і засобів їх реалізації для спільного навчання, виховання та розвитку здобувачів освіти з урахуванням їхніх потреб та можливостей».

 Створення інклюзивного середовища охоплює гнучку, індивідуалізовану систему, що передбачає не лише пристосування фізичного середовища, а й підготовку вчителів, зміну системи надання учням  можливості отримувати освітні послуги за індивідуальним навчальним планом, забезпечення медико-соціального, психолого-педагогічного та наукового супроводу, створення навчальних програм, навчально-методичного забезпечення тощо .  Значна увага була сконцентрована на ролі учителя у створенні інклюзивного освітнього середовища.

Було проаналізовано і зазначено першочергові кроки у напрямі подальшого розвитку інклюзивного середовища у закладах освіти Студениківської ОТГ: відмовитися від стереотипних поглядів на вчителів, учнів та освітній процес; формувати в ЗЗСО атмосферу, що заснована на ідеях інклюзії; розбудовувати школу як громаду; зосереджуватися на співпраці, а не на конкуренції; формувати віру у власні сили в кожного члена шкільного колективу.

Також було здійснено аналіз корекційної складової ІПР дітей з ООП, які перебувають на інклюзивному навчанні в закладах освіти Студениківської ОТГ та надано рекомендації щодо напрямків корекційної роботи у наступному навчальному році при створенні ІПР.

Фахівці Студениківського ІРЦ презентували  аналіз  ефективності надання корекційно-розвиткових послуг дітям, які відвідували ІРЦ,   як складову  у створенні  інклюзивного освітнього середовища в закладах освіти Студениківської ОТГ.

Підсумком семінару стало усвідомлення кожним  учасником, що освітнє середовище лише тоді буде інклюзивним, коли матиме певні специфічні ознаки, серед яких: спланований і організований фізичний простір, у якому б діти могли безпечно пересуватися під час групових та індивідуальних занять; наявність сприятливого соціального й емоційного клімату; умови, що сприяють спільній діяльності дітей; надання один одному допомоги в досягненні позитивного результату.

 Учасники і організатори подякували один одному  за співпрацю та висловили побажання щодо  нових  спільних професійних успіхів в реалізації інклюзивної освіти в Студениківській громаді.

     

   

           

               

 

 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора