A A A K K K
для людей з обмеженими можливостями
Студениківський Інклюзивно-Ресурсний Центр
Київська область, Переяслав-Хмельницький район, с. Студеники

Відбувся семінар-практикум фахівців закладів дошкільної освіти

Дата: 12.03.2019 15:25
Кількість переглядів: 64

Інклюзивне навчання  в закладах дошкільної освіти

Метою інклюзії є створення умов для особистісного розвитку дітей із особливими потребами, формування освітньо-розвивального середовища для них. Тобто за умов інклюзії не дитина підлаштовується до вимог освіти, а система навчання змінюється заради дитини. Такий підхід виключає будь-яку дискримінацію й забезпечує доступ до освітніх послуг  усім дітям. Згідно з Концепцією розвитку інклюзивного навчання в Україні здійснюється активний пошук та впровадження ефективних шляхів соціальної взаємодії дітей, що потребують корекції психофізичного розвитку, із їхніми здоровими однолітками. Батьки, вихователі найперші помічають порушення у розвитку дитини.  Тому дуже важливо, щоб вони не зволікали, не чекали на спонтанне усунення вади, а звернулися до фахівців. Консультацію щодо раннього розвитку дитини, створення необхідних для неї умов, за необхідності - і надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг, можна одержати у Студениківському інклюзивно-ресурсному центрі. Для цього батькам не потрібно жодних направлень і дозволів. Вони можуть відвідати інклюзивно-ресурсний центр з власної ініціативи. У інклюзивно-ресурсному центрі дитина за заявою батьків проходить комплексну психолого-педпгогічну оцінку розвитку та фахівці інклюзивно-ресурсного центру   за результатами комплексної оцінки визначають напрям, обсяг психолого-педагогічних і корекційно-розвиткових послуг, а також, за потреби, рекомендують індивідуальну програму розвитку. Чим раніше дитина одержить необхідні послуги, тим легше буде структура її дефекту, тим краще вона розвиватиметься. Важливо, щоб і вихователі закладів дошкільної освіти  вчасно помічали проблеми поведінки дітей, труднощі у навчанні і радили батькам відвідати спеціалістів інклюзивно-ресурсного центру.

Процес створення плану інклюзивного розвитку освітнього  закладу — це не оцінка компетентності його учасників, а пошук шляхів підтримки педагогічного та професійного розвитку всіх учасників навчально-виховного процесу. Розвиток інклюзивних підходів у дошкільній установі не слід розглядати як механічний процес.

Його основа — пошук зв’язків між цінностями, емоціями й діями при ретельному розгляді, аналізі та плануванні. Алгоритм створення інклюзивного закладу дошкільної освіти у Студениківській ОТГ на семінарі-практикумі фахівців закладів дошкільної освіти, який відбувся 12 березня 2019 року у закладі дошкільної освіти «Малятко»  с. Студеники, озвучила директор Студениківського інклюзивно-ресурсного центру Ірина Бідюк.

Учасники семінару ухвалили рішення щодо створення  сприятливого освітнього середовища для всіх дітей, яке  може радикально впливати на досвід дітей і членів колективу, розвиваючи таку культуру, в якій поважають кожного, таку політику та практику, в яких ураховуються всі особливості кожної дитини.

Дошкільним освітнім  закладам треба брати контроль над розвитком інклюзії за допомогою аналізу того, що вже робиться, визначення пріоритетних напрямів і втілення їх на практиці.

 

 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора