A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Студениківський Інклюзивно-Ресурсний Центр
Київська область, Переяслав-Хмельницький район, с. Студеники

Участь фахівців Студениківського інклюзивно-ресурсного центру в діяльності команди психолого-педагогічного супроводу особи з особливими освітніми потребами

Дата: 15.09.2021 13:45
Кількість переглядів: 21

Створення умов для навчання дітей з особливими освітніми потребами в системі загальної освіти є проявом демократичності суспільства. Сучасний світ стає толерантнішим завдяки допомозі дітям з ООП. Ратифікувавши Конвенцію ООН «Про права людей з інвалідністю» наша держава зробила величезний прорив у розумінні та навчанні дітей з ООП. Цей крок дає змогу тисячам дітей по всій Україні по-іншому подивитися на світ, отримати безперешкодний доступ до знань та мати в подальшому житті шанс на краще життя.

Одним із найважливіших документів, який супроводжує дитину з особливими освітніми потребами у навчальному закладі, є індивідуальна програма розвитку. Індивідуальне планування навчально-виховного процесу починається з розроблення індивідуальної програми розвитку (ІПР), яка допомагає педагогічному колективу закладу пристосувати освітнє середовище до потреб дитини та забезпечити доступність загальноосвітньої навчальної програми.

З метою забезпечення ефективності освітнього процесу дітей з особливими освітніми потребами, які здобувають освіту в умовах інклюзивного навчання,   в Студениківському ОЗЗСО І-ІІІ ст., Семенівській ЗОШ І-ІІІ ст., Пристромській ЗОШ І-ІІІ ст., Соснівській філії ЗЗСО І-ІІ ст. – ЗДО протягом перших двох тижнів вересня відбулися засідання команд психолого-педагогічного супроводу  з метою створення та затвердження індивідуальної програми розвитку.  Під час створення індивідуальної програми розвитку особлива увага зверталася на розробку конкретних навчальних стратегій і підходів, а також системи додаткових послуг, які дадуть дитині змогу успішно навчатись в умовах інклюзивного класу.

У роботі команд супроводу дітей з ООП закладів освіти Студениківської ОТГ прийняла участь директор Студениківського ІРЦ Ірина Бідюк. Вона  акцентувала увагу  членів команди супроводу на необхідність враховувати інформацію про особливості розвитку дитини, її інтереси, труднощі, освітні потреби на етапах створення, реалізації,  моніторингу виконання індивідуальної програми розвитку. Було  визначено та обговорено  напрям психолого-педагогічних,  корекційно-розвиткових послуг, що можуть бути надані в межах закладу освіти на підставі висновку Студениківського  інклюзивно-ресурсного центру та забезпечення надання цих послуг.

До обговорення індивідуальної програми розвитку були залучені  батьки. Ознайомившись з індивідуальною програмою розвитку, батьки отримали інформацію: чому їхня дитина потребує розробки індивідуальної програми розвитку; хто надаватиме освітні та додаткові спеціальні послуги; тривалість цих послуг і розклад занять з додатковими фахівцями; методи та періодичність оцінювання; періодичність перегляду індивідуальної програми розвитку. Батьки значно активніше долучаються до планування індивідуальної програми розвитку для своєї дитини, коли вони добре розуміють процес і є його рівноправними учасниками.

Індивідуальна програма розвитку – це письмовий документ, який загалом є контрактом між педагогічним колективом та батьками дитини. Він закріплює вимоги до організації навчання дитини, зокрема визначає характер освітніх послуг та форм підтримки. Індивідуальне планування забезпечує навчання учнів з ООП  з урахуванням їхніх можливостей і потреб і дає можливість проводити системну оцінку досягнень у всіх сферах розвитку дитини.

          Члени команди супроводу  усвідомлюють, що щоденні зусилля педагогів у реалізації окреслених цілей і завдань і ретельне документування результатів моніторингу ІПР є передумовами успішного навчання й розвитку  дитини з особливими освітніми потребами.

 

 

 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора