A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Студениківський Інклюзивно-Ресурсний Центр
Київська область, Переяслав-Хмельницький район, с. Студеники

Жертва в дитячому колективі. Як допомогти дитині з особливими освітніми потребами протидіяти булінгу

Дата: 17.06.2021 11:32
Кількість переглядів: 22

17 червня в  онлайн-форматі на платформі Zoom  для педагогічних працівників закладів освіти Студениківської ОТГ  проведено круглий стіл «Жертва в  дитячому колективі.  Як допомогти дитині з особливими освітніми потребами протидіяти булінгу».

19 січня 2019 року набув чинності Закон України від 18.12.2019 року  № 2657-VIII «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо протидії булінгу (цькуванню)». Так,  Закон України «Про освіту» доповнено пунктом, яким передбачено, що булінг (цькування) це діяння (дії або бездіяльність) учасників освітнього процесу, які полягають у психологічному, фізичному, економічному, сексуальному насильстві, у тому числі із застосуванням засобів електронних комунікацій, що вчиняються стосовно малолітньої чи неповнолітньої особи та (або) такою особою стосовно інших учасників освітнього процесу, внаслідок чого могла бути чи була заподіяна шкода психічному або фізичному здоров’ю потерпілого

Булінг (англ. Bullying) – агресивне переслідування, цькування, залякування (тощо) починають проявлятися у дитячих колективах дітей старшого дошкільного віку та набирає свого піку в підлітковому віці та в старшій школі. Булінг може викликати в дітей сильний стрес, страх і тривогу, він  впливає на всіх, хто бере в ньому участь або спостерігає, та має деструктивні наслідки в майбутньому житті. Особливо це стосується дітей з обмеженими можливостями. Навіть поодинокий випадок булінгу залишає глибокий емоційний слід.

Питання психологічних і фізичних ознак булінгу, його причини  щодо дітей з особливими освітніми потребами озвучила практичний психолог Студениківського ІРЦ  Наталія Козелецька. Учасникам заходу  було надано практичні поради щодо напрямів діяльності, якщо дитина з особливими освітніми потребами стала жертвою булінгу. Наголошено, що саме школа – це система, у якій необхідно  навчати   моделі правильного реагування на агресію, насилля  всіх учасників освітнього процесу.

 

 Однією з моделей профілактики булінгу виступає інклюзивна освіта.  Якщо дитина з раннього віку зіштовхуватиметься з різністю, це стане для нею нормою. За словами психотерапевта Світлани Ройз, різність – це варіант норми. І за грамотних акцентів,  атмосфери людяності та доброзичливості під час взаємодії з дітьми з особливими освітніми потребами, їхні однолітки без цих потреб могли б тільки збагачувати свій духовний світ, а значить – нести нову культуру в майбутнє.

Захід завершено обговоренням  проблеми булінгу щодо дітей з особливими освітніми потребами. Учасниками заходу  визначено  шляхи підтримки цієї категорії дітей у протидії булінгу та зазначено, що батьки дітей з особливими освітніми потребами повинні приділяти належну  увагу емоційну стану своїх дітей, що є запорукою  гармонійного розвитку кожної особистості. 

   


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора